Ugrás a tartalomra
Zöld óvoda

Óvodánkban a nevelő munkánk során, a szabad játékba, a különböző napi tevékenységekbe ágyazva mutatjuk meg a gyermekeknek, mi az, amivel már ők is hozzájárulhatnak környezetük védelméhez. Az óvodapedagógusok elültethetik a környezettudatos gondolkodás alapjait, és együtt élhetőbbé, zöldebbé tehetik a Földet. A tudatos „zöld szemlélet” kialakításához jó alkalmat adnak a tervezett témahetek, projektek, élményszerző séták, szabadba tervezett környezetismereti tevékenységek, megfigyelések, kirándulások, közösségi ünnepek. Hosszú évek óta tudatosan készültünk arra, hogy gyermekeinkbe is elültessük a természet iránt érzett szeretetet, annak megóvását, környezetünk védelmét. Legfontosabb egy elkötelezett, a környezetünkért, a környezeti nevelésért tenni képes nevelőtestület, felnőtt közösség. 


Óvodánk, 2014 decembere óta „Zöld Óvoda”, és az óvoda mindennapjaiban fontos szerepet tölt be környezettudatos magatartás formálása és alakítása, a természetet óvó, tudatosan alakító, óvodás nevelése. Kiemelt feladatunk, hogy óvodásaink játékos és közvetlen tapasztalatszerzés során ismerjék meg az őket körülvevő világot, fedezzék fel a természet szépségeit, és tevékenységek közben tanulhassanak. Az óvodai dolgozók viselkedésükkel, munkájukkal, pozitív mintával szolgálnak a gyermekek ökológiai szemléletformálására, környezettudatos magatartására és az egészséges életmód szokásainak megalapozására, ezért rendkívül fontos a hiteles, megfelelő magatartási minta adása.


Ennek kapcsán Titkos kertet is kialakítottunk óvodánkban. Itt tevékenységeket szervezünk, ahol a gyerekek sok ismeretet szerezhetnek. Minden csoport kapott egy magas ágyást, amelyben a környezettudatos nevelés tükrében nyomon követhetik a saját maguk által vetett, illetve palántázott növények gondozását és fejlődését. Folyamatos megfigyelésekre ad lehetőséget, és a zöld szabályok kerülnek előtérbe. Zöld ünnepeink és jeles napjaink kiemelt szervezésével is szeretnénk a természet a környezet védelmére, szeretetére szépsége felé irányítani a gyermekek figyelmét.